אנה גונצ’ר
נשואה ואמא לשתיים
מנהלת מרכז הנקה
 
סיימתי לימודי סיעוד לפני 12 שנה. עבדתי בבי”ח במחלקות- ניתוחי חזה ולב ובילודים. בשלוש השנים האחרונות אני עובדת בטיפת חלב, ומזה שנה וחצי מנהלת מרכז הנקה.
היום שלי מתחיל ומסתיים בעזרה לאימהות להתחיל את מסען החדש כאימהות צעירות. במסגרת העבודה שלי אני מעין פסיכולוגית /מטפלת זוגית קשובה ואמפטית, וזאת, על מנת לייצר אינטימיות ולאפשר לנשים היושבות מולי לספר את הקשיים שלהן. יום יום אני רואה איך נבנית משפחה חדשה, איך מזוג צעירים תמימים של אתמול הופך הזוג להיות מבולבל עם התפקידים החדשים ותינוק על הידיים. הנקה היא עסק משפחתי ולכן חשוב להדריך את כל הסובבים את האם, כמובן בן הזוג וכל מי שסביב עוזר לאם הצעירה.
היום שלי מתחיל בשעה 6:00. עת אני קמה , מארגנת את בנותי לבית ספר וגן, מכינה ארוחות בוקר, מארגנת בגדים, נענית לכל צרכיהן, מארגנת את עצמי ויוצאת לעבודה. ואז בעבודה אני פוגשת זוג עם תינוק על הידיים שבאו רק לשאול איך “לחבר” אותו נכון, שאלה קטנה זו לוקחת לעיתים שעה ויותר כי זה בעצם ללמד את הזוג מה זה תינוק, מה זו הנקה ומה הבדל בין הנקה להאכלה ולמה חשוב להניק בלילה. בין לבין מתקשרת אליי ביתי בת השמונה ואומרת: אימא, החלטתי שאני רוצה לתפור בגדים, תכנסי בבקשה לחנות, תקני לי כל מה שנדרש…” ואז יעוץ מקוון באונליין דרך אפליקציה, לאם שילדה לפני כמה ימים ונמצאת בבידוד אחרי שבעלה נמצא חיובי לקורונה, מבולבלת , עם תינוק על הידיים ללא עזרה כי היא בבידוד! אני מדברת אתה בשיחת וידאו, מסבירה על הנקה, על ההתנהגות של התינוק, על התפקיד החדש שלה כאימא כי אין מישהו אחר בסביבה שיכול כרגע לעזור, המשפחה המורחבת בתקופת הקורונה “מנוטרלת”.
בהמשך מגיעה אימא עם תינוק בן חמישה חודשים, עוד שבוע חוזרת לעבודה ועכשיו גילתה שהתינוק מסרב לבקבוקים. בעיניים רואים את הדאגה: “מה התינוק יאכל כשהיא בעבודה 8 שעות?” אני נותנת לה הדרכה מתאימה. אני רואה שיש ביטול של תור, מתקשרת לאישה לשאול למה? מסתבר שהיא ילדה לפני חמישה ימים והחליטה שהיא לא רוצה להניק. כרגע עם גודש וכאבים, אבל בגלל שהיא החליטה שהיא לא רוצה להניק, ולכן ביטלה את התור ליועצת הנקה. אני מעבירה אותה ליעוץ אונליין בשיחת וידאו. מסבירה לה איך לשחרר גודש, מה היא הנקה נכונה וגם אם לא תרצה להניק חשוב לקבל הדרכה איך לייבש את החלב נכון.
מתקשרת אימא אחרת עם כאבים בשד, מבקשת עזרה, מעבירה שיחה לאונליין, לאישה דלקת בשד, היא כאובה וחלשה,אני נותנת לה הדרכה מתאימה
חוזרת בשיחה טלפונית לאימא עם גודש שמספרת שהצליחה לשחרר את הגודש בזכות ההדרכה שלי, היא מודה לי שלא ויתרתי עליה והתקשרתי לשאול למה ביטלה את התור. אני מרגישה סיפוק עצמי. הצלחתי לעשות מעשה טוב היום ומי יגיד שזאת לא עזרה ראשונה ומצב חירום?
מגיעה אימא עם תינוק בן שבועיים לביקור חוזר. לפני שבוע היא קיבלה הדרכה לניהול נכון של הנקה, כי התינוק לא עלה טוב במשקל, אני שוקלת את התינוק, עליה מצוינת במשקל, האמא מרגישה הקלה, היא אסירת תודה וזה ממלא אותי מבפנים.
בסוף היום אני מרגישה עייפה אך מאוד מרוצה, רואה את התוצאות של העבודה שלי וזה אומר שהיום שלי לא מבוזבז, הצלחתי לעשות משהו טוב היום. מתארגנת לצאת למשמרת שניה שלי בבית: בישולים, טיול עם בנות, ומאחלת לעצמי עוד ימים כאלה. בלילה נרדמת עם הרגשה טובה, מחר עוד יום ועוד הזדמנות לעזור מישהו ולהציל מישהו גם בלי שעובדים בטיפול נמרץ.