אסתי ניקחה
בת 38, נשואה + 4 ילדים
אחות אחראית, אשפוז יום המטו-אונקולוגי, מרכז דוידוף, בילינסון
06:00 השעון מצלצל ואני קמה. התארגנות זריזה בשקט. כולם עוד ישנים כי היום הוא היום האחרון של החופש.
06:40 מחפשת חניה וכבר יש לי טלפון מרופאה (מצחיק איך בעולם שלנו זה נראה הכי הגיוני להתקשר בשעות כאלו…). צפוי לנו היום טיפול אונקולוגי במחלקת קורונה ואנחנו צריכות לסגור פינות – מי שולח את המרשם, החתמה על הסכמה לטיפול, מתי לעלות למחלקה, אלו תרופות להכניס למחלקה מראש, למקרה של תגובה לטיפול…? אני נכנסת למחלקה והבוקר שלנו מתחיל. באשפוז יום הבוקר עמוס מאד. כמה עשרות מטופלים מדי יום, הכל דינמי ומהיר, ומצד שני הכל צריך לתקתק כמו שעון כי משמרת בוקר מסתיימת בשעה 15:00, ולמשמרת ערב נשארת רק אחות אחת (או אח). סבב בוקר טוב לכל האחיות בצוות, מכינות קפה ואני חייבת להיכנס לחדר כדי לסיים את סידור השעות של הצוות, כבר סוף החודש. צריכה לעבור על כל סידורי העבודה של האחיות, לבדוק מי היתה בחופש, ימי מחלה או בידוד.
08:30 עדיין לא קיבלנו אישור להתחיל טיפול בפנימית קורונה ואני מתקשרת לאח האחראי שם כדי לראות איך אפשר לזרז את העניינים. מכיוון שאנחנו נותנות את הטיפול, ועובדות רק משמרת בוקר, הלו”ז צריך להתאים לשלנו, ומדובר בטיפול של 5-6 שעות.
09:15 יש אישור למתן טיפול והמרשם נשלח. אני מצליחה לסיים את סידור השעות ויוצאת לראות אם הצוות צריך עזרה. בשעה כזו המחלקה פעילה מאוד, טיפולים מתחילים להגיע מבית המרקחת שלנו.
10:00 אני מבקשת מהסגנית לקחת פיקוד, מכינה את התרופות שצריך ויוצאת למחלקת קורונה. אני יודעת שכאשר אכנס לשם, לא אהיה זמינה, ולכן מסיימת מהדרך שיחה לרופא, שיכתוב הוראה לאחות שביקשה וגם לאחות שתחליף אותי בהמשך.
10:20 אני מול מסך הבקרה. מסבירה למטופלת, בעזרת מתורגמן, מה עומד לקרות. מתלבשת ונכנסת עם הציוד. לשמחתי הטיפול עובר בשלום, ולאחר כמעט שלוש שעות, אחות אחרת מחליפה אותי ואני יוצאת חזרה לאשפוז יום, תוך עדכון הרופאה המטפלת.
13:30 לאחר עדכון על מצב המחלקה אני מקבלת את רשימת המטופלים למחר ומתחילה בהפקדה יומית למחר (הפקדת רשימת מטופלים לכל אחות מראש).
14:30 מתלבטת אם לאכול צהריים…הרי תיכף כבר מסיימים… אבל אני יודעת שאם לא אוכל עכשיו, יעבור עוד הרבה זמן עד שאגיע לאכול כמו שצריך.
14:50 מתחילים סיבוב מחלקתי לקראת סגירת משמרת והעברה לאח משמרת ערב.
15:40 אני בדרך הביתה. טלפונים של בקשות להכניס עוד שני מטופלים למחר (תמיד כולם דחופים).
16:10 מגיעה הביתה. מתיישבת עם כל הילדים על ההכנות למחר. תחילת הלימודים. את הציוד כבר קניתי, אבל עכשיו מארגנים את מה שכל אחד צריך.
17:30 אני יוצאת עם שניים מהם למרכז הישוב. עוברים בדואר (יש!!! הגיעו מתנות מאלי אקספרס!!), מחליפים ספרים בספרייה, אוכלים וופל בלגי לסיום החופש ועוברים בסופר לקנות עוד כמה דברים.
19:30 ארוחת ערב ומקלחות. משכיבה את הקטנה לישון (מחר גן של גדולים).
20:30 מוודאת עם אח משמרת ערב שהכל עבר בשלום ושלא היה משהו חריג. לאחר מכן אני מכינה שניצלים ופסטה למחר בצהריים (מתחילים מחר בית ספר, כל אחד בקפסולה שלו) ומסיימת לסדר את הבית.
22:00 התעייפתי! הולכת להתקלח ונזכרת ששכחתי את הקפה שהתקרר על השולחן בחדר עבודה…